Tuesday, May 20, 2008

Kelas bangun....Selamat Pagi Cikgu

Masing masing duk citer pasal cikgu and cikgi kat sekolah..Ko org lupe nak wish kat aku yang mengasoh anak anak watan johor untuk jadi org....Tapi takpe la bebudak aku dah bagi baik punyee(versi dafi) present muhahaha. Aku pun ader gak memori silam di SSI lebih lebih lagi yg berkait dgn cikgu yang aku masih ingat....senarai adalah seperti dibawah:

1. Arwah Cikgu Ainah
Cikgu mase form 1 ajar geografi yang asik kehulu kehilir dgn ruler besi dia.Tak siap kajian tempatan amik ko scale besi melekat kat kat jari le gamaknyer.Sakit tu tapi tak de report polis pun.

2. Cikgu PJ Kamarul kot name dia
Yang nie betul sampai skang aku ingat, sebab meninggalkan mimpi buruk. Maner tak nyer kene sebat dgn bat kriket tu 2 kali.Nasib baik tak sembelit la. Itu pun pasal tak pakai track bottom mase pj.sakit jugak tapi tak report polis pun.

3. Cikgu suami nyer pn maimunah.
Dia nie trade mark dia tie 50an dia.Baik jek tergantung atas pusat tapi hujung dia dah mcm sapu tangan dah. Dia ajor kelas KMT jek

4. Cikgu Kelas 5P1
Aku terlupe la namer dia.Pada sesape yg ingat bagi tau la ekk..dia ajor math kalau tak silap la mase form 5. tapi yang tak best nyer dia bleh merajuk tak mau ajor bebdk kelas sebab geng 6 jahanam dan geng angie kot tak siap homework.dah la tak siap homework bleh plak main blackjack dlm kelas mase dia ajor..maner tak hangin dia...nie semua edy punye pasal.tapi bebdk pompuan la yang pujuk dia.yg kental2 mcm geng 6 jahaman buat taktau jek.last2 dia masuk gak.

5. Cikgu Rosli
Dia nie memang best.asal pj jek ko main la aper yang ko nak janji bergerak...nasihat dia kalau nak tulang kuat pagi pagi minum shusu...dia gak coach rugby yang bleh tahan membebel bile training session.last year aku jumpe dia..rambut dah puteh skit tapi badan still maintain sihat.

6.Agok @ Cikgu Saifudin
Cikgu prinsip akaun yg ajor satu menda pun aku tak paham.dari form4 samapi form5 dia jek yg ajor subjek sama...jadi cube bayangkan la kalau form4 tak paham di bawaknyer ke form5 aper hasil nyer....haaaa hasil nyer aku dapat 7 la untuk akaun..lingkup..tapi bile belajor kat U aku jadi terrer plak akuan...tak tau la per manderam cikgu kasi mase dlm kelas...satu bad memory dgn cikgu nie mesti kene kat Jas sebab dia kene halau sebab sesuke hati jek masuk kelas aku mase time belajor....lepas tu buat muke tak bersalah....kene jerit dgn agok muhahahaha padan muke ko Jas

7. Cikgu Rahman BM
Dia nie memang lawak habis la mase dlm kelas...ader satu time dia kentut kat port kiteorg..lepas tu dia gelak jek suruh amik bau.....

8. Cikgu Norazah
cikgu sejarah yang amat bernasib baik sebab dia cabor aku,zan,edy ngan sam(dia panggil hantu) kalau dapat 3 dlm SPM dia akan tunaikan segala permintaan.Nasib baik semua tak dapat 3 kalau tak mau dia pokai sebab aku dah plan nak mintak moto sebijik....

Ms Pongga tu ke yg dlm assembly suruh bebudak "mengucap" pada semua cikgu kalau kiter berselisih mase kat sekolah dulu..

Ramai lagi cikgu yang nak disampaikan tapi rase nyer tak larat tanggan nak taip...anyway cikgu la yang ajor kiter semua untuk jadi manusia...rasenyer kalau tak dgr ckp cikgu ntah aper la jadi pada kiter2 nie....tapi skang mcm2 jadi pada cikgu...mak bapak saman cikgu la...report polis cikgu pukul anak la...dulu maner ader kes2 mcm nie...so esok korg jadi parents ckp ngan anak cikgu org nombor 2 dlm islam yg kiter kene hormat...happy teacher day pada cikgu2 sekali

2 comments:

outkhai said...

dasyat lu man..
semangat pengakap laut masih menebal dlm sanubari lu

Anonymous said...

MMM...TAU X,MACAMANA NAK JUMPA CIKGU RAHMAN?