Saturday, June 21, 2008

bisnez.....

sape nak?? aku sedang menceburkan diri dalam bisnez pakaian golok... sape2 nak ceburkan diri dalam menjual baju dan seluar golok dipersilakan kontek aku... semua ada

e.g jersey, tshirt, kemeja n seluar (gred a sahaja) tawaran dibuka kepada semua. transport sehingga tempat anda bagi tempahan yang melebihi 5000 helai bagi yang kurang penghantaran secara pos.
jersey gred a = lengan panjang rm30-32 (pasaran dikedai rm45) lengan pendek rm26-28 (pasaran dikedai rm40) (nagotiate bergantung pada kuantiti)
seluar jeans levis = semua jenis kepala kain tak pecah kain gred a rm40 (pasaran dikedai rm80) seluar levis biasa rm30 (pasaran dikedai rm50)(nagotiate bergantung pada kuantiti)

cepat-cepat... hubungi sam... 0199816710

4 comments:

Taiko Pengakap 16JB said...

Alamak brade pulis harge bleh tahan gak.nanti wa diskusi dgn en kelimpong, maner tau bleh letak kat kotaraya ker.tapi muskill la tak salah dari segi undang2 ker sebab jual brg2 tiruan.untuk en kudin, nie satu peluang baik untuk ko teruskan kemahiran menjual air ko dulu

Anonymous said...

kudin jual "idea" & "services" je skang nie.. baru rare katanye..

$@m said...

man.. memanglah menjadi satu kesalahan untuk ko menjual barang tiruan tersebut. tetapi barang tiruan yang dimaksudkan mestilah menepati ciri-ciri barang yang ditiru. dalam ertikata lain klon. kalau hanya menggunakan nama sahaja ko tidak akan dicas dibawah akta hakcipta. so kalau ko tgk pasar malam barang-barang ni memang berlambak dijual, so risiko memang kurang n than ko jgn display kat luar, yang perlu didisplaykan hanyalah t-shirt yang sepatutnya manakala seluar dan jersey hanyalah untuk didalam bangunan. tetapi ko jgn bimbang sebab kalau ko nak mengkomparekan dengan penjualan bundle sudah cukup untuk menjadi satu kesalahan menjual barang yang dilesenkan tanpa lesen yang sah dari kompeni walaupun barangan 2nd hand dan nampak gayanya mereka berjaya menjual dengan bergaya dan ketika bazar ramadhan ataupun kiosk ramadhan dapatlah kita lihat betapa meriahnya penjualan barang-barang ini tanpa diambil apa-apa tindakan. sekiranya tindakan ini dikuatkuasakan, maka hanya stor menyimpan barang sahaja yang akan diserbu manakala kiosk tidak akan diserbu, kalau tak, tidak akan wujudlah petaling street, chow kit, rantau panjang n padang besar.

outkhai said...

ni apahal plak nama gua naik ni??
saje je tauu..