Monday, February 9, 2009

Jom Main Bowling, Minum Air Mangga, Makan Ikan Bakar Di Melaka Lepas Tu Balik! (JMBMAMMIBDMLTB!)

Apa khabar semua? Diharap 'situasi' sekarang ini tidak akan merapuhkan persahabatan kita dan akan lebih berarti lagi.

Seperti yang telah dicadangkan oleh Nana dan Wan Toyol, serta diperincikan oleh rakan-rakan kita, SSIJB'98 akan menganjurkan program sehari;

JMBMAMMIBDMLTB!



Tarikh:
Program ini akan berlangsung pada minggu pertama bulan Mac, iaitu pada;

Sabtu, 7 Mac 2009

Mengambil kira penyertaan dari semua rakan, tarikh ini diharap akan dapat meramaikan kehadiran semua terutamanya daripada rakan-rakan di JB, atau dengan tepatnya TEAM JB.

Tempat:
Melaka; tengah-tengah.


Ikan bako di Melaka sangat layan wa cakap lu beb. Tak tipu.

Aktiviti:
Aktiviti utama program ini adalah Main Bowling yang bertempat di Mahkota Parade, selain Minum Air Mangga dan Makan Ikan Bakar. Dengan sukacitanya, Jass dan Maliah telah berbesar hati untuk mengatur-susun aktiviti tersebut supaya berjalan dengan lancar.


Cabaran bowling tutup mata, ada berani?

Disamping itu juga, untuk menambahkan value added (dengan izin), acara Pendeklamasian Sajak akan mengambil tempat bagi semua rakan. Temanya adalah Persahabatan atau Keharmonian Global. Deklamasi ini akan diselitkan pada malam aktiviti Makan Ikan Bakar, ringkas bersahaja.

Kita semua harus ada cakap-cakap hati untuk diluahkan, jadi diharap semua akan senang dan lebih relaks melontarkan isi hati tersebut.

Susunan aktiviti JMBMAMMIBDMLTB! seperti berikut;


Penyertaan:
SSIJB'98 mengharapkan penyertaan yang sihat dari semua rakan untuk menjayakan program ini. Senarai penyertaan akan dikemaskini di dalam blog ini, dan tarikh tutup penyertaan adalah sebelum 27 Februari 2009. Ini bagi memudahkan rakan kita untuk booking lane untuk bowling dan booking meja untuk makan dan minum.

Sila kemukakan nama anda di ruangan Comment di bawah untuk menyertai program ini, atau SMS sahaja ke Jass dan Wan Toyol.

Bayaran:
Bayaran akan dikenakan sama-rata semasa aktiviti berlangsung berdasarkan jumlah penyertaan, atau Bayar Sendiri-Sendiri (BSS).

---

Dengan ini, semua diharap akan bersama-sama turun di Melaka nanti, talifon rakan-rakan kita yang tertinggalkan, ajak mereka bersama, pujuk mereka jika perlu. Tujuan kita adalah satu; untuk menjadikan ia lebih berarti lagi, seperti yang dulu.

46 comments:

♥ SuGuS ♥ said...

err, seyes ker kena baca sajak nih beb? aireen, aku berdebar nih..

*yellow volks* said...

tis time i will make it!!.. tp aku risau nie cmner nk bersajak2 nie? dap dip dup.

ha_si_na said...

alahai....aku bukan gheti pong main bowling...dilla wakil tuk aku ekkkk........

*yellow volks* said...

ops.. luper.. letak skali namer cik mok yek.. tq

bastard united said...

JB team, prepare yourselves for a bashing...buwahahahahahahahahaha....

Anonymous said...

aku pantang klu ada org suro2 TEAMJB prepare tau!!!!!!!!!toyol....ko dh leh canangkn satu batalion bowlers kita...tp jgn pggl yg kuat2 lah,,ko pggl yg mcm kita bwk tentera kita ke futsal battle kt KL itu ari je..itupun JAS dh gigil dh masa tu....

ShizKassim said...

apa2 jee laah...

wan-T said...

wa dpt x-box under 1 thousand jek!!!!

ShizKassim said...

tak layan...

Anonymous said...

ler...ada acara bersajak ke...lemah tul le...

bastard united said...

kaloi, bowling lain, futsal lain..
BTW, wa tarak gigil punya, wa ada nana on my side. u watch out arr....

Taiko Pengakap 16JB said...

aku setuju la kaloi....penat jek prepare team yg power....last2 lauk...kali nie nak letak banner gambo ayam serama dgn kaki beruang pun aku dah tak kisah sgt...team kl nie harap gempak jek lebih...hehehehehehe....zan ko jgn lupe buat latihan bebyk...team jb amik ko sebagai coach kat melaka nanti sebab ko kan keje dgn angsana bowl dulu...kasi kuar jurus bowling yg rendah2 jek...sebab pepaham la kan

anggunansakti said...

erkk! bahaye statement kamu tu jas. itu sudah boleh mendtgkan malu di tahap phd kalo berlaku kekalahan. aper lg team kl setting date la turun practice. jas, jlnkan tugas. huhuhu...

ShizKassim said...

Apa ada hal...

anggunansakti said...

btw, soalan cepu emas skit. lane kat port Melaka tu wood ker, sintetik?

bastard united said...

ntah la nana, nak kena tanya encik ajak....

nanti aku set date...

ShizKassim said...

apa2 Aje..

outkhai said...

sial laa, zan pernah keje kt tmpt boling.. abisla kita mcm ni, nk harapkan nana sorang je x bole beb

*yellow volks* said...

setakat zan, eleh.. xheran.. aku nie juara persatuan simen2 sem'sia. kalu sekali aku baling, keras pin2 boling tu.. hakhak..

Anonymous said...

jas:apa watch out2??nana?aku pas pd zan je la...

taiko:bising bising gak....lu jgn xturun plak...asyk komen je,turun main xgak....lu ngan zan wa kasi 1 regu..kalah kn jas n nana..hehehe

kudin:aik???tu baru tau zan keje sn...bdk2 lain ada yg pnh cuci longkang lane,wat line kt lane dan ada yg jg pin kt blkng tu tau..jgn main2 bckground bowlers2 kitorg...

outkhai said...

wahhhh.. seronok ko bercerita eh.

ShizKassim said...

ielaah tuuu..

wan-T said...

sumua lebey....sampai date ade jek yg x jd g.......

makhluk ijau said...

betui2.. so, team kl nak traning kat maner.?? flamingo or kat gumah kudin je..?? hehe..

Anonymous said...

toyol:lu arggment x betul!!aku mmg kt sn ms tu...lu org je la.....

aan:training lg......eeeemmmmmmm..

toyol:kita nk training x?training xtraining mcm sm je dok.....

wan-T said...

team jb aku rse x yh training....sbb msg2 dh ade 'bola bowling' sendiri....so training kt umah msg2 jek la....

ShizKassim said...

IKAN bakorr jee

makhluk ijau said...

training = gathering kecil2an la..

Anonymous said...

kecoh ketiak btol korang ni

Agro Selatan said...

Bro, aku lambat skit ok ke? Aku abis keje pun dlm pkl 2.00pm

wan-T said...

alo....agro selatan ni sape?

$@m said...

sampai ati luorang lupakan gua... gua pun ada background bowling beb... masa gua muda-muda dulu gua main takraw kat rumah nazib pakai kasut boling... ha amacam... ada gerun?

Agro Selatan said...

Apa toyol...kalau nak tau sapa aku openlah website aku http://agroselatan.blogspot.com/

ShizKassim said...

macam2 ada..

anggunansakti said...

erkk! ngapernyer name aku plak byk terkait dlm game bowling + mempertahankan team kl ni. sungguh membahayekan kesihatan. harus diingat, cik mal & cik lie pun pemain boling kg dusun, geng 606. maka mereka juga akan bertindak mempertahankan team kl. encik kaloi, ko yer yer klape je berbual gedegang. Punyerla kecoh ketiak, kang ko yg x turun...huhuhu...

mizmaleya said...

kawan-kawan, kali ini aku harap aku tidak dituduh meracun orang lagi supaya aku berjaya MENANG dalam pertandingan DEKLAMASI SAJAK.

bab boling, aku serahkan pada cik nan, juara 647 juta kali kampung tualang tiga.

anggunansakti said...

erkk! aku lg. ini sudah mendtgkan tekanan mental.aku ni roper bola boling pun xtau. bola-bola api tau la. ko nak suruh aku follow mas af blk sabah ker cik mal? iskk...

*yellow volks* said...

pehhh!!! giler la.bola tuh berapi bile cik nan baling.gerun nie.hukhuk.kitaowg hntr ko jek cik nan.. ko kn ketua gaban kiter. ( sajek kasik tekanan skit pd cik nan)..

makhluk ijau said...

maner leh anto dia je.. aku nak main gaks.. huahaua.. nana.. nanti ko turun kan ilmu baling bola api tue kat kiteorg tau.. yg lain2 pun kene turunkan ilmu gaks..

wan-T said...

agro - smua lu nk sapu shukor....bg la peluang kt org lain....

team jb - bdk2 kl ni dh lebey....

anggunansakti said...

hahaha...baiklah. nanti kiter sume tuisyen boling sesame. cheh, rakan sepasukan memberikan tekanan. ko saje je nak bg aku kene parkinstroke kan cik lie kan... (parkinstroke = parkinson + stroke)

Anonymous said...

cik nan:spi ati ko kata aku ye ye klape!!team KL mmg kna hrpkan ko utk kmbalikn maruah yg dh trgadai>>hehehehe

Toyol:biarkn diorg lbh2...xkemana pun...zan leh kasi sapu bersih smua diorg nie..kita wat tmbh2 muka je...hehehe

makhluk ijau said...

"tmbh2 muka" mcm maner tue.?? terasa kelakar laks.. hehe..

*yellow volks* said...

aku stuju a'an..mungkin tmbh2 muke tuh peribahase bru kot..
mksdnyer: muke yg lamer tuh xbrp hensem or xbrp lawa, sbb tuh ditmbh dgn muke lain kot. bley msk raja lawak la cik kaloi nie.

Anonymous said...

bodoh la kaloi.... hahaha...

Anonymous said...

kuang asam korng!!!!!pantang aku silap skit!!!!!!!penyamun!!!!!!!