Tuesday, May 5, 2009

10 fakta menarik.. entahla

Update! 13mins full version video.



1) Filem pendek amatur ini adalah sebuah persembahan daripada pelajar-pelajar semester akhir 08 untuk tayangan pada Malam Pra-Graduan tahun 2002 di mana pengambaran dirakam di sekitar Shah Alam.

2) Idea asal pembikinan filem pendek ini adalah untuk melari dari kebiasaan, yang pada kebiasaanya ketika itu semua pelajar akhir dikehendaki membuat persembahan di pentas sebagai tanda penghargaan kepada seluruh warga fakulti.

3) Menggunakan talipon tangan sebagai konsep utama, jalan cerita dan mesej yang ingin disampaikan bercelah dengan kehidupan sebagai seorang pelajar.

4) Pangsapuri sewa di Seksyen 8 yang telah dicat dengan warna marun dan kuning tanpa kebenaran tuan rumahnya mempunyai 2 bilik dan satu tandas yang dihuni seramai 5 orang dengan kadar bayaran bulanan sebanyak RM350.

5) Nada dering Ada Apa Dengan Cinta sangat ngetop pada ketika itu.

6) Pejalan kaki yang hampir dilanggar semasa melintas di lintasan kuda belang itu adalah sepupu kepada Khairudin; mak dia dengan mak aku adik beradik daa.

7) Walaupun pada waktu itu Mohd Norahman Shah (MNS) mengambil kursus Ijazah Kulinari namun teknik pemotongan keropok lekornya adalah sangat disangsikan kebolehannya.

8) MNS bersama Khairudin menetap di bilik yang sama, tetapi MNS yang konker bilik itu disebabkan penuh dengan barang-barang peribadinya dan hadiah-hadiah dan teddy bear dari Haida.

9) Khairudin pernah terkantoi oleh MNS ketika sedang makan McD dalam bilik sorang-sorang dengan pintu yang dikunci dari dalam.

10) Yang ending hujung tu memang poyo gila sial.

3 comments:

Unknown said...

rindunyer ngan shah alam......huks

MNS said...

Perghhh nie memori silam nie...lama gile dah aku tunggu short film nie kuar...point no 9 tu lain mcm jek...aper agaknyer cik khai buat...jeng...jeng...jeng....go figure... rindu gak kat umah sewa ku itu....dah bape ramai geng2 dlm forum nie yg datang melepak kat umah tu...

mamaDhea said...

ahaks.. terer gak korang direct.. ;)

tp, since pc kat opis ni pekak & bisu, tak dapek nak dgr pape.. harus tgk balik kat umah kang nih..