Monday, September 22, 2008

Kerja & Keje

Sambungan :

aku rasa nak qada hajat pulak. Mengelabah aku cari tandas kat mana. Rupa-rupanya kat plaza tol tu takde tandas. Mana aku nak buang sisa kumbahan aku ni? dengan expertnya aku pun merempitlah melilau mencari pam minyak yang terdekat. Hampeh betul, nama je bandar seremban, puas aku cari tapi semua pam minyak tutup. Dlm hati aku cakap apa org seremban ni tak biasa kuar malam ke? Bukan pam minyak je yg tutup, kedai makan ongbak 'tomyam' yg slalu buka sampai tahrim subuh pun tutup. aku nekad, setahu aku yg ada tandas 24 jam free ni kat plaza tol je so, aku pun trus highway smula keluar exit PD. sangkaan aku tepat dan aku berjaya melaburkan bijih timah aku kat situ untuk selamanya.

Aku pun ckp kat member-member aku supaya melepak kat situlah sampai pagi sebab senang ada tandas free (maklumlah penganggur terhormat mana ada sen). Sedar tak sedar dah pkl 7.00 pagi. aku dengan mata yang bintat sebab x dapat tido dengan lemah gemalainya masuk dlm tandas untuk mandi @ cuci muka dan salin baju untuk pergi interview kerja.

Aku sampai kat sepital tu dlm pkl 7:30 pagi dan jabatan tu blum ada org lagi so aku pun pergi sarap dululah. denag berbekalkan baju kemeja dan seluar slack yang x bergosok aku pun selamba je pergi santap kat kedai blakang sepital tu. aku masuk balik jumpa bos lama aku dalam 0915 WIB. aku trus dibawa ke bilik interview. member2 aku masih lagi melepak kat kedai makan tu tunggu aku.

Aku ingatkan lama, rupa-rupanya tak sampai 20 menit je aku diinterbiu. dia cuma tgk sijil aku je. Aku diterima berkerja disitu dan bos lama ku suruh aku start esok. GILA!! mana aku bawak baju lebih. Takkan aku nak pakai baju yg sama selama seminggu, jatuhlah saham aku pada budak nurse yag lawa-lawa kat sepital tu. So, untuk mengelakkan dari kejatuhan saham tu aku pun ckp aku boleh start minggu depan. bos lama aku pun stuju dan aku pun apa lagi, baliklah.

7 comments:

outkhai said...

apa motif penulisan hamba ini?

lawak seram ke apa..

makhluk ijau said...

motifnye.. utk kawan yg tgh xder or mls keje membacanye n secara xlangsung menghabiskan masa yg ada utk balik buke pose..

outkhai said...

yg lu ni ckp mcm keling apsal?? lg wa x phm..

$@m said...

sunoco ni saper....

makhluk ijau said...

aper la mcm keling.. betul la tue.. cube lu baca betul2.. sebut betul2..

makhluk ijau said...

sunoco = syukor aidil..

Anonymous said...

aku ikut apa yg terlintas kat kepala aku je