Monday, November 24, 2008

Futsal Battle of Blood: JB Head Coach Analysis

Kekalahan team KL memang dijangka oleh saya kerana pada dasarnya para pemain team KL agak gopoh dan sedikit angkuh dengan kehebatan team mereka. Didalam press release yang dikeluarkan semalam menyatakan bahaya mereka tidak mahu menggunakan alasan tidak cukup pemain tetapi saya tahu itu adalah satu helah untuk mereka meraih simpati untuk tidak dikutuk oleh para peminat yang mana mereka telah menjanjikan kemenangan bergaya. Disamping itu moral para pemain KL juga agak tercalar dengan ke"cool"lan pemain JB mengawal bola walaupun perut masing agak kehadapan. Pemain KL yang agak terampil pada perlawanan itu cuma Aan dan Atan dan sekali sekala Shiz. Mungkin jika mereka berminat untuk bermain dengan team JB saya terpaksa menolak secara halus kerana pemain2 JB berada dalam moral dan prestasi tertinggi setakat ini.

Ada juga desas desus team KL mengatakan saya mengambil pemain profesional bertaraf *Star* iaitu Khairul Ismail yang memberi kemenangan besar kepada team JB tetapi disini ingin saya ingatkan, semua pemain2 JB adalah star star yang tidak boleh dipandang sebelah mata.

Nasihat saya kepada team manager@coach KL sila latih pemain anda lagi dan lengkapkan mereka dengan tactical skill yang lebih hebat. Mereka jugak agak goyah di bahagian defence kerana semua sibuk nak score. Ini adalah futsal yang lebih kepada passing and dribbling, scoring is an added bonus.

Nantikan pemain2 JB di KL nanti. Untuk pemainan di KL saya telah menghantar Asistant Manager iaitu En Fairuzan sebagai pengganti saya.

Tahniah Team JB teruskan kemenangan kite di KL nanti.

21 comments:

ShizKassim said...

tak sabar aku nak main sabtuu nie...
hahahahaha... mehhh datang.. aku akan sambut nga ncarpet merah jambuuu...

bastard united said...

yeah, wateva taiko...sheesh...
:-P

Anonymous said...

wei lauk la team lu jas....

ShizKassim said...

korang jgn cakap ayam k team JB... kota orang menunggu kedatangan Kornag kat KL...
see yaa this 29...
dan game penentuan di PD
(Beach Soccer - Futsal Pantai)

$@m said...

GUA TURUN SABTU NI.. TAK SABAR RASANYA NAK JUMPA LU ORANG...

Anonymous said...

bukan xsabo nk jpa kitorg,,tpxsabo nk tgk kitorg kalahkan tem KL lg skali...kahkahkah...

Anonymous said...

Kaloi, lu x dpt lepas pertahanan gua punya.Gua bek kiri terbaik All Star

ShizKassim said...

KALOI..luu turn tak... APEQ turun naik flight, balik naik ambulance... lu nak turun macam apeq kee??

khairil_jepun said...

peh cilako ko shiz..... tak jadik dtg la..... mulot bau taik.... jauh tue perjalanan.....tak sempat aku nak tgk muko anak aku....
becoming father beb....

Anonymous said...

sunoco: eeemmm...10 tahun dulu leh la..skg wa tgk lu mcm semut je tau....kahkah...

Shiz: mcmana apeq naik flight pkai turun??ko ni dh xbetul ni..xkn la bru klh mgu lps dh xsht???

Anonymous said...

mulut dia mmg busuk...ada ke ptt kata blk naik amblance...ckpla naik jet peribadi ke,1st class flight ke..psl dh tau mmg kita akn mng brgaya mlm tu nnti...xgitu apq???

ShizKassim said...

APEQ: ok..ok aku sorry.. ko datang weii... jgn tak datang aku tarik balik kata2 tuuu.... JGN marah bro... melawak beb...
KALOi: aku tak melawak...aku serius..
KHAKHAKAHA...
APEQ: ko datang tau... aku sedia kan Bilik Special siap KATAK baik punyaa..

Anonymous said...

aku pya bilik xde ke?

ShizKassim said...

KALOI: aku sedia kan stor cukup... dalam stor aku ada PS2.. boleh ko belatih main game sebelum lawan futsal... ok tak

Anonymous said...

oooo...aku yg kne berlatih..ok...xpe...aku ddk stor smbil main ps2 eh..pastu mlmnya kite tgk sp yg nk kena brlatih plak eh...

ShizKassim said...

cantekkk...
KALOI: ko datnag jugak k.. aku sedia kan port baik punya... ko datang ngan BINI koo kee?

Anonymous said...

DUA2 XCNFRM LG...mggu tu mcm dh stat la aku pya liga futsal....

$@m said...

kenceng kuat budak jb ni... takut kalah la...

Anonymous said...

kaloi, lu kata gua mcm semut, lu jaga nanti gua sengat buntut lu baru tau

Anonymous said...

emmmmm.....wa tkt lu nk kejar buntut wa pu xdpt....kahkahkah..sunoco nata de coco betul la ko ni.....

ShizKassim said...

BAhaya luuu Kaloi..suka ikut buntut luu nie...